En ekstrem ladcykel 

En kunde kommer ind i Buddha Bikes og spørger:

"Jeg har den her 750W motor, en almindelig cruiser-cykel og en Nihola ladcykel. Vil i smelte de tre ting sammen til én cykel?"

Buddha Bikes mekaniker svarer:

"Er du blevet fuldstændig rablende vanvittig!?! Det bliver jo en cyklernes monstertruck på stoffer, og cirka ligeså ulovlig at køre på i trafikken! Okay, du har overbevist os." 

Vi har indrømmet taget os nogle redaktionelle friheder i ovenstående citater, men den er god nok: Vi blev bedt om, at bygge en meget særlig ladcykel. Vores arbejde bestod af 2 dele. Den første opgave var, at fjerne Nihola ladcyklens bagerste del og erstatte dette med en cruiser cykel. Der blev skåret, svejset. Styring, sikring og afstivning blev bygget. Målet var at lave en ladcykel med en meget behagelig og tilbagelænet kørestilling. Og det lykkes!

En sådan cykel er meget, meget tung, og ganske ineffektiv at køre på. Det havde vores kunde tænkt på, og havde således anskaffet sig et kraftigt elcykel-system. At tilpasse en almindelig cykel til at køre med center-motor er midlertidigt ikke noget man "bare lige gør". Der skulle skæres og svejses igen, og nye løsninger skulle findes. Det lykkedes også!

Resultatet blev en meget kraftig og uhyggelig velkørende ladcykel. Den fik naturligvis også et sæde fra en motorcykel. Den blev muligvis testkørt lidt mere end hvad nødvendigt var. Hold op hvor var det sjovt! 

Buddha Bikes København Logo